شما هنوز به سیستم وارد نشده اید.

#1 2016-05-22 23:26:47

Programmer
عضو
از : root/
ثبت شده: 2015-10-01
ارسال ها: 397

آموزش ساخت بازی های ویدیویی با Unreal Engine 4

درود به همه دوستان
به تازگی وارد عرصه بازی سازی شدم . (البته خیلی وقته که بازی میکنم smile ) بعد از کلی تحقیق و پرس و جو از افراد باتجربه تصمیم گرفتم تا با موتور بازی سازی Unreal Engine 4 کار کنم . خوشبختانه این موتور هم رایگان هستش و هم open source و این یعنی تمام اون چیزی که ما آرچی ها لازم داریم smile . حالا از این مباحث بگذریم . هدف من از ایجاد این تاپیک این هستش تا بیام و هرچیزی که از unreal engine 4 یاد میگیرم رو اینجا با شما دوستای عزیزم به اشتراک بذارم . قبل از هرچیزی شما باید به ویکی انجمنمون ارجاع کنید و مراحل نصب unreal رو انجام بدید . صفحه ویکی آموزش نصب Unreal Engine
خب بعد از اینکه مراحل نصب رو پشت سر گذاشتید حالا وقتش رسیده تا با قسمت های مختلف Unreal Engine آشنا بشید . من از اولین صفحه بعد از کامپایل شدن Unreal Engine شروع می کنم و مرحله به مرحله باهم پیش میریم .

مرحله یک :   خب برداشت من اینه که شما که الان دارید مرحله یک رو می خونید , موفق شدید تا Unreal Engine رو با موفقیت راه اندازی کنید . الان شما باید پنجره ای به اسم زیر رو مشاهده کنید :

Unreal Engine Browser

خب در این پنجره در بالاترین قسمت ما دو تا تب داریم به اسم های : New Project و Projects . هر کدوم از این تب های چه کاری رو انجام میدن ؟!
New Project : این تب برای ساخت یک پروژه جدید به کار میره (از اسمش هم که خب معلومه دیگه ) . در این تب ما چیا داریم ؟!خب ما در این تب دوتا تب دیگه کمی پایین تر داریم :
     -Blueprint : این تب به Engine ما میگه ما میخواییم از Blueprint برای برنامه نویسی پروژمون استفاده کنیم . که خب شامل یک حالت blank (خالی) و یکسری template آماده از انواع سبک های بازی ها هستش .

     -C++ : این تب هم مثل Blueprint هستش با این فرق که ما به جای Blueprint از C++ استفاده می کنیم برای ساخت پروژمون و همون یک حالت blank و یکسری template های آماده رو داره .

  خب پایین تر در تب New Project ما ۳ تا گزینه دیگه هم داریم که هر کدوم به ترتیب انتخاب نوع خروجی (دسکتاپ و یا موبایل)  , کیفیت خروجی و همراه بودن و یا نبودن با محتوای اولیه می باشد .
دوباره پایین تر از این ۳ گزینه ما باید مسیر ذخیره پروژه و اسمش رو مشخص کنیم . و در آخر بعد از همه این گزینه های و انتخاب ها ما دکمه Create Project رو داریم که بعد از اینکه انتخاب کردیم که قراره روی چه سبکی و چه دستگاهی و .... کار کنیم روش کلیک می کنیم .

Projects : در این تب به ما لیست پروژه هایی رو که داریم رو نشون میده (پروژه هایی که قبلا ساختیم و داریم روشون کار می کنیم ) و ما با انتخاب اون ها می تونیم اون ها رو load کنیم و ادامه کارمون رو پیش ببریم .

خب مرحله یک ما تموم شد smile ما الان می دونیم که پنجره Unreal Engine Browser ما از چه قسمت هایی تشکیل شده و چطوری می تونیم یک پروژه رو ایجاد و یا Load کنیم . در مرحله های بعدی میریم سر وقت اینکه یک پروژه بسازیم و ..... . اره دیگه wink با مهرداد همراه باشید .

آخرین ویرایش توسط Programmer (2016-05-23 22:31:02)


Impossible Impossible
Imagination is more important than science
به بلاگ من سر بزنید smile
به اینستاگرام من سر بزنید smile

آفلاین

#2 2016-05-24 11:07:18

Arcush
Moderator
ثبت شده: 2015-09-15
ارسال ها: 1,292

پاسخ: آموزش ساخت بازی های ویدیویی با Unreal Engine 4

مهردادجان، این یه پست سطح بالا هست. لطفا به همین خوبی ادامه اش بدید و تبدیلش کنید به یک آموزش اوریجینال و فوق العاده  که با خوندنش لذت ببریم.

آفلاین

#3 2016-05-24 17:18:43

Programmer
عضو
از : root/
ثبت شده: 2015-10-01
ارسال ها: 397

پاسخ: آموزش ساخت بازی های ویدیویی با Unreal Engine 4

Arcush نوشته است که:

مهردادجان، این یه پست سطح بالا هست. لطفا به همین خوبی ادامه اش بدید و تبدیلش کنید به یک آموزش اوریجینال و فوق العاده  که با خوندنش لذت ببریم.

چشم عیسی جان . تلاش من بر همین است smile


Impossible Impossible
Imagination is more important than science
به بلاگ من سر بزنید smile
به اینستاگرام من سر بزنید smile

آفلاین

#4 2016-05-27 03:12:52

Риал Краесис
عضو
از : تهران
ثبت شده: 2015-09-16
ارسال ها: 309

پاسخ: آموزش ساخت بازی های ویدیویی با Unreal Engine 4

Programmer نوشته است که:

درود به همه دوستان
به تازگی وارد عرصه بازی سازی شدم . (البته خیلی وقته که بازی میکنم smile ) بعد از کلی تحقیق و پرس و جو از افراد باتجربه تصمیم گرفتم تا با موتور بازی سازی Unreal Engine 4 کار کنم . خوشبختانه این موتور هم رایگان هستش و هم open source و این یعنی تمام اون چیزی که ما آرچی ها لازم داریم smile . حالا از این مباحث بگذریم . هدف من از ایجاد این تاپیک این هستش تا بیام و هرچیزی که از unreal engine 4 یاد میگیرم رو اینجا با شما دوستای عزیزم به اشتراک بذارم . قبل از هرچیزی شما باید به ویکی انجمنمون ارجاع کنید و مراحل نصب unreal رو انجام بدید . صفحه ویکی آموزش نصب Unreal Engine
خب بعد از اینکه مراحل نصب رو پشت سر گذاشتید حالا وقتش رسیده تا با قسمت های مختلف Unreal Engine آشنا بشید . من از اولین صفحه بعد از کامپایل شدن Unreal Engine شروع می کنم و مرحله به مرحله باهم پیش میریم .

مرحله یک :   خب برداشت من اینه که شما که الان دارید مرحله یک رو می خونید , موفق شدید تا Unreal Engine رو با موفقیت راه اندازی کنید . الان شما باید پنجره ای به اسم زیر رو مشاهده کنید :

Unreal Engine Browser

خب در این پنجره در بالاترین قسمت ما دو تا تب داریم به اسم های : New Project و Projects . هر کدوم از این تب های چه کاری رو انجام میدن ؟!
New Project : این تب برای ساخت یک پروژه جدید به کار میره (از اسمش هم که خب معلومه دیگه ) . در این تب ما چیا داریم ؟!خب ما در این تب دوتا تب دیگه کمی پایین تر داریم :
     -Blueprint : این تب به Engine ما میگه ما میخواییم از Blueprint برای برنامه نویسی پروژمون استفاده کنیم . که خب شامل یک حالت blank (خالی) و یکسری template آماده از انواع سبک های بازی ها هستش .

     -C++ : این تب هم مثل Blueprint هستش با این فرق که ما به جای Blueprint از C++ استفاده می کنیم برای ساخت پروژمون و همون یک حالت blank و یکسری template های آماده رو داره .

  خب پایین تر در تب New Project ما ۳ تا گزینه دیگه هم داریم که هر کدوم به ترتیب انتخاب نوع خروجی (دسکتاپ و یا موبایل)  , کیفیت خروجی و همراه بودن و یا نبودن با محتوای اولیه می باشد .
دوباره پایین تر از این ۳ گزینه ما باید مسیر ذخیره پروژه و اسمش رو مشخص کنیم . و در آخر بعد از همه این گزینه های و انتخاب ها ما دکمه Create Project رو داریم که بعد از اینکه انتخاب کردیم که قراره روی چه سبکی و چه دستگاهی و .... کار کنیم روش کلیک می کنیم .

Projects : در این تب به ما لیست پروژه هایی رو که داریم رو نشون میده (پروژه هایی که قبلا ساختیم و داریم روشون کار می کنیم ) و ما با انتخاب اون ها می تونیم اون ها رو load کنیم و ادامه کارمون رو پیش ببریم .

خب مرحله یک ما تموم شد smile ما الان می دونیم که پنجره Unreal Engine Browser ما از چه قسمت هایی تشکیل شده و چطوری می تونیم یک پروژه رو ایجاد و یا Load کنیم . در مرحله های بعدی میریم سر وقت اینکه یک پروژه بسازیم و ..... . اره دیگه wink با مهرداد همراه باشید .


دمت گرم ولی...................
نمیخوام کارتو زیر سوال ببرم منتها انریل ۴ اصلا برای یه نوب خوب نیست!
به نظرم با یه چیز ساده تر شروع میکردی بهتر بود!(قبلنا چندتا نمونه ساده و رایگان و اوپن سورس پیدا کرده بودم یادم اومد پستمو ویرایش میکنم مینویسم) tongue


*** I FIGHT FOR USERS ***

آفلاین

پانوشت انجمن

پشتیبانی توسط تیم آرچ لینوکس ایران و نیرو گرفته با FluxBB