شما هنوز به سیستم وارد نشده اید.

#1 2018-02-13 15:19:24

LinArcX
عضو
ثبت شده: 2015-09-18
ارسال ها: 801

قدم به قدم با موتور بازی سازی یونیتی

شاید زمان دانشجویی بود که یه پکیج یونیتی خریدم با کلی آموزش داخلش. اون موقع نسخه 3 ش ریلیز شده بود. و من درکی از برنامه نویسی پشت صحنه ش نداشتم. فقط با اجسام، نورها و دوربین کار کردم یه مدت و نمیدونم چی شد که فاصله افتاد بین آموزش هام و دیگه نرفتم دنبال بازی سازی. چند وقتی میشه دوباره این علاقه و میل در من شروع شده و تو این مجموعه پست ها میخوام هر چی که از این موتور یاد میگیرم رو با بقیه دوستانم به اشتراک بذارم. اگر شما هم آموزش خاصی مد نظرتون هست میتونید این تاپیک رو ادامه بدین.

آخرین ویرایش توسط LinArcX (2018-02-13 15:34:23)

آفلاین

#2 2018-02-13 15:25:36

LinArcX
عضو
ثبت شده: 2015-09-18
ارسال ها: 801

پاسخ: قدم به قدم با موتور بازی سازی یونیتی

قدم اول: نصب و آماده سازی در آرچ
این مرحله بدلیل اینکه سورس یونیتی نسبتا سنگین هست و فقط هم در aur موجوده یکم شاید تریک داشته باشه. من به شخصه واسه نصب یونیتی سورس شو از داخل pkgbuild ای که در aur موجود هست برداشتم. آدرس ها رو محلی کردم و makepkg کردم. خیلی ساده و خوشمزه !
نکته: اگر به متغیر optdepends مربوط به فایل PKGBUILD دقت کنید، ملاحظه میکنید که با این نسخه ای که دارین نصب میکنید می تونید همزمان برای ios, mac, linux, android و حتی وب خروجی بگیرید.

قدم دوم: آماده سازی برای گرفتن خروجیِ اندروید
این مرحله تقریبا 1.5 روز از وقت منو گرفت.(بعلت تغییر ساختار در SDK اندروید و عدم همخوانیش با پروسه بیلدِ نسخه یونیتیِ من(V5.6.2)!) بعد از کلی سرچ و تحقیقات تونستم بالاخره خروجی رو بدین شکل بگیرم:
1. اول ازهمه باید SDK, JDK رو دانلود و آماده داشته باشید. و آدرس هاشونو توی:

Edit->Preferences->External Tools

سِت کنید. چون توی اندروید استودیو دارم ازشون استفاده میکنم پس از این بابت مشکلی نداشتم.
2. تو نسخه های جدید SDK ، دیگه خبری از SDK-Manager نیست. اگه اندروید استودیو دارین، میتونید برید از اونجا و آخرین نسخه های :

Build-Tools
Platforms
Google USB Driver
...

رو دانلود کنید.(البته با پیلتَن شکن!) فقط یادتون باشه نسخه ای که مثلا واسه platforms میگیرید همون نسخه رو واسه build-tools شم بگیرید. ببینید.
3. بعدش باید یه سری تردستی ها بکنید. داخل پوشه ی آخرین نسخه build-tools ای که الان دارید برید(واسه من 27.0.3 هست)و فایل های زیر رو کپی کنید:
1.aapt
2.zipalign
3.lib64/libc++.so
و داخل دایرکتوری tools، پیست شون کنید.(اون پوشه lib64 رو باید بسازید. وجود نداره!)
4. واسه پروژه تون یه packageName انتخاب کنید.

Edit->Project settings->Player

5.حالا میتونید ازش بیلد بگیرید.
پ.ن.1: وقتی دارین پروژه رو بیلد میگیرین ممکنه با این پیغام مواجه بشین:

SDK Build Tools version 0.0.0 < 23.0.0.

فقط کافیه گزینه Use Highest Installed رو انتخاب کنید تا آخرین نسخه بیلدتولز از داخل پوشه SDK تون انتخاب بشه.

قدم سوم: تست بازی به صورت ریموت بر روی گوشی واقعی
کافیهunity remote 5 رو از پلی استور دانلود کنید و روی گوشی خودتون نصبش کنید. بعد به:

Edit->Project settings->Editor

برید و گزینه Device رو روی Any Android Device بذارید.
قدم چهارم: دانلود assets از استور یونیتی
برای اینکار باید یه حساب کاربری داشته باشید. حساب رو بسازید و لاگین کنید. اما ملاحظه میکنید که استور فیلتر هست براتون. یه راهش اینه که یونیتی رو با Proxychains بیارید بالا:

proxychains /usr/bin/unity-editor

یه راه دیگه ش اینه با gconf واسه کل سیستم پروکسی تعیین کنید. به مسیر زیر برید در جی.کانف:

System->Proxy

و

Proxy_host=127.0.01
Proxy_port=9050

اما تو این روش دیگه ریموت دیباگ از کار میفته. فعلا منتظر باشید دنبال راه حل بهتر بگردم. اگر شما راهی سراغ دارین به اشتراک بذارید.
منابع: +

آخرین ویرایش توسط LinArcX (2018-02-13 18:27:03)

آفلاین

#3 2018-02-26 20:25:57

Programmer
عضو
از : تهران
ثبت شده: 2015-10-01
ارسال ها: 435
وب سایت

پاسخ: قدم به قدم با موتور بازی سازی یونیتی

بسیار تاپیک عالی هستش . خوشحال میشم در این زمینه با هم کار کنیم سعید جان تا بتونیم بازی سازی رو روی آرچ داشته باشیم . به امید خدا به زودی آموزش های ویدیویی Unity من هم روی سایتم قرار میگیره و می تونیم این ها رو در یک خط با هم جلو ببریم


Impossible Impossible
Imagination is more important than science
به سایت ما سر بزنید smile
مهرداد دولت خواه - Mehrdad Dolatkhah

آفلاین

پانوشت انجمن

پشتیبانی توسط تیم آرچ لینوکس ایران و نیرو گرفته با FluxBB