شما هنوز به سیستم وارد نشده اید.
درود به همه دوستان
به تازگی وارد عرصه بازی سازی شدم . (البته خیلی وقته که بازی میکنم ) بعد از کلی تحقیق و پرس و جو از افراد باتجربه تصمیم گرفتم تا با موتور بازی سازی Unreal Engine 4 کار کنم . خوشبختانه این موتور هم رایگان هستش و هم open source و این یعنی تمام اون چیزی که ما آرچی ها لازم داریم
. حالا از این مباحث بگذریم . هدف من از ایجاد این تاپیک این هستش تا بیام و هرچیزی که از unreal engine 4 یاد میگیرم رو اینجا با شما دوستای عزیزم به اشتراک بذارم . قبل از هرچیزی شما باید به ویکی انجمنمون ارجاع کنید و مراحل نصب unreal رو انجام بدید . صفحه ویکی آموزش نصب Unreal Engine
خب بعد از اینکه مراحل نصب رو پشت سر گذاشتید حالا وقتش رسیده تا با قسمت های مختلف Unreal Engine آشنا بشید . من از اولین صفحه بعد از کامپایل شدن Unreal Engine شروع می کنم و مرحله به مرحله باهم پیش میریم .
مرحله یک : خب برداشت من اینه که شما که الان دارید مرحله یک رو می خونید , موفق شدید تا Unreal Engine رو با موفقیت راه اندازی کنید . الان شما باید پنجره ای به اسم زیر رو مشاهده کنید :
Unreal Engine Browser
خب در این پنجره در بالاترین قسمت ما دو تا تب داریم به اسم های : New Project و Projects . هر کدوم از این تب های چه کاری رو انجام میدن ؟!
New Project : این تب برای ساخت یک پروژه جدید به کار میره (از اسمش هم که خب معلومه دیگه ) . در این تب ما چیا داریم ؟!خب ما در این تب دوتا تب دیگه کمی پایین تر داریم :
-Blueprint : این تب به Engine ما میگه ما میخواییم از Blueprint برای برنامه نویسی پروژمون استفاده کنیم . که خب شامل یک حالت blank (خالی) و یکسری template آماده از انواع سبک های بازی ها هستش .
-C++ : این تب هم مثل Blueprint هستش با این فرق که ما به جای Blueprint از C++ استفاده می کنیم برای ساخت پروژمون و همون یک حالت blank و یکسری template های آماده رو داره .
خب پایین تر در تب New Project ما ۳ تا گزینه دیگه هم داریم که هر کدوم به ترتیب انتخاب نوع خروجی (دسکتاپ و یا موبایل) , کیفیت خروجی و همراه بودن و یا نبودن با محتوای اولیه می باشد .
دوباره پایین تر از این ۳ گزینه ما باید مسیر ذخیره پروژه و اسمش رو مشخص کنیم . و در آخر بعد از همه این گزینه های و انتخاب ها ما دکمه Create Project رو داریم که بعد از اینکه انتخاب کردیم که قراره روی چه سبکی و چه دستگاهی و .... کار کنیم روش کلیک می کنیم .
Projects : در این تب به ما لیست پروژه هایی رو که داریم رو نشون میده (پروژه هایی که قبلا ساختیم و داریم روشون کار می کنیم ) و ما با انتخاب اون ها می تونیم اون ها رو load کنیم و ادامه کارمون رو پیش ببریم .
خب مرحله یک ما تموم شد ما الان می دونیم که پنجره Unreal Engine Browser ما از چه قسمت هایی تشکیل شده و چطوری می تونیم یک پروژه رو ایجاد و یا Load کنیم . در مرحله های بعدی میریم سر وقت اینکه یک پروژه بسازیم و ..... . اره دیگه
با مهرداد همراه باشید .
آخرین ویرایش توسط Programmer (2016-05-23 22:31:02)
Software Engineer (Mobile and Back-End Developer)
and interested to Arch Linux, Golang
به سایت ما سر بزنید
مهرداد دولت خواه - Mehrdad Dolatkhah
آفلاین
مهردادجان، این یه پست سطح بالا هست. لطفا به همین خوبی ادامه اش بدید و تبدیلش کنید به یک آموزش اوریجینال و فوق العاده که با خوندنش لذت ببریم.
آفلاین
مهردادجان، این یه پست سطح بالا هست. لطفا به همین خوبی ادامه اش بدید و تبدیلش کنید به یک آموزش اوریجینال و فوق العاده که با خوندنش لذت ببریم.
چشم عیسی جان . تلاش من بر همین است
Software Engineer (Mobile and Back-End Developer)
and interested to Arch Linux, Golang
به سایت ما سر بزنید
مهرداد دولت خواه - Mehrdad Dolatkhah
آفلاین
درود به همه دوستان
به تازگی وارد عرصه بازی سازی شدم . (البته خیلی وقته که بازی میکنم) بعد از کلی تحقیق و پرس و جو از افراد باتجربه تصمیم گرفتم تا با موتور بازی سازی Unreal Engine 4 کار کنم . خوشبختانه این موتور هم رایگان هستش و هم open source و این یعنی تمام اون چیزی که ما آرچی ها لازم داریم
. حالا از این مباحث بگذریم . هدف من از ایجاد این تاپیک این هستش تا بیام و هرچیزی که از unreal engine 4 یاد میگیرم رو اینجا با شما دوستای عزیزم به اشتراک بذارم . قبل از هرچیزی شما باید به ویکی انجمنمون ارجاع کنید و مراحل نصب unreal رو انجام بدید . صفحه ویکی آموزش نصب Unreal Engine
خب بعد از اینکه مراحل نصب رو پشت سر گذاشتید حالا وقتش رسیده تا با قسمت های مختلف Unreal Engine آشنا بشید . من از اولین صفحه بعد از کامپایل شدن Unreal Engine شروع می کنم و مرحله به مرحله باهم پیش میریم .مرحله یک : خب برداشت من اینه که شما که الان دارید مرحله یک رو می خونید , موفق شدید تا Unreal Engine رو با موفقیت راه اندازی کنید . الان شما باید پنجره ای به اسم زیر رو مشاهده کنید :
Unreal Engine Browser
خب در این پنجره در بالاترین قسمت ما دو تا تب داریم به اسم های : New Project و Projects . هر کدوم از این تب های چه کاری رو انجام میدن ؟!
New Project : این تب برای ساخت یک پروژه جدید به کار میره (از اسمش هم که خب معلومه دیگه ) . در این تب ما چیا داریم ؟!خب ما در این تب دوتا تب دیگه کمی پایین تر داریم :
-Blueprint : این تب به Engine ما میگه ما میخواییم از Blueprint برای برنامه نویسی پروژمون استفاده کنیم . که خب شامل یک حالت blank (خالی) و یکسری template آماده از انواع سبک های بازی ها هستش .-C++ : این تب هم مثل Blueprint هستش با این فرق که ما به جای Blueprint از C++ استفاده می کنیم برای ساخت پروژمون و همون یک حالت blank و یکسری template های آماده رو داره .
خب پایین تر در تب New Project ما ۳ تا گزینه دیگه هم داریم که هر کدوم به ترتیب انتخاب نوع خروجی (دسکتاپ و یا موبایل) , کیفیت خروجی و همراه بودن و یا نبودن با محتوای اولیه می باشد .
دوباره پایین تر از این ۳ گزینه ما باید مسیر ذخیره پروژه و اسمش رو مشخص کنیم . و در آخر بعد از همه این گزینه های و انتخاب ها ما دکمه Create Project رو داریم که بعد از اینکه انتخاب کردیم که قراره روی چه سبکی و چه دستگاهی و .... کار کنیم روش کلیک می کنیم .Projects : در این تب به ما لیست پروژه هایی رو که داریم رو نشون میده (پروژه هایی که قبلا ساختیم و داریم روشون کار می کنیم ) و ما با انتخاب اون ها می تونیم اون ها رو load کنیم و ادامه کارمون رو پیش ببریم .
خب مرحله یک ما تموم شد
ما الان می دونیم که پنجره Unreal Engine Browser ما از چه قسمت هایی تشکیل شده و چطوری می تونیم یک پروژه رو ایجاد و یا Load کنیم . در مرحله های بعدی میریم سر وقت اینکه یک پروژه بسازیم و ..... . اره دیگه
با مهرداد همراه باشید .
دمت گرم ولی...................
نمیخوام کارتو زیر سوال ببرم منتها انریل ۴ اصلا برای یه نوب خوب نیست!
به نظرم با یه چیز ساده تر شروع میکردی بهتر بود!(قبلنا چندتا نمونه ساده و رایگان و اوپن سورس پیدا کرده بودم یادم اومد پستمو ویرایش میکنم مینویسم)
*** I FIGHT FOR USERS ***
آفلاین